Kurumsal kimlik, kurumsal yönetimde önemli bir yapı taşıdır. Şirketin öz imajını ifade eder, logolardan sosyal medya varlıklarına ve kırtasiye ürünlerine kadar uzanan tüm görsel ve tasarım öğelerini içerir.

Güçlü bir kurumsal kimlik sayesinde marka imajı anında tanınır ve bu müşterilerde kalıcı bir izlenim yaratır.

Kurumsal Kimliğin Amacı Nedir?

  • Şirketiniz için tutarlı ve net bir görsel kimlik oluşturur
  • Kurumsal algıyı güçlendirir
  • Kurumsal imaj oluşturmayı sağlar
  • Şirketinizin profesyonel ve güvenilir bir firma olduğunu ifade eder
  • Hedef kitleyle duygusal bağ oluşturur
  • Çalışan bağlılığını arttırır
  • Kurumsal kültür oluşturmayı sağlar
  • Tanıdık marka ve yapı marka imajı yaygın olarak tanıtılır, böylece müşteri sadakatinin artar
  • Ayırt edici bir kurumsal kimlik, şirketi rekabette bir adım öne taşır.

Kurumsal Kimliğinizi Oluşturan Unsurlar

Logo: İnsanlara firmanızın adını söyleyen ve vizyonunuzu temsil eden, görsel bir sembol oluşturan, metin ve görüntü kombinasyonudur.

İyi tasarım güçlü ve akılda kalıcı bir logo demektir. Güçlü bir logo yalnızca profesyonel görünmekle kalmaz, aynı zamanda sizi rakiplerinizden ayırır.

Tipografi: Harfleri ve metni okunaklı, net ve görsel olarak okuyucuya çekici kılacak şekilde düzenleme sanatıdır. Belirli duyguları ortaya çıkarmayı ve belirli mesajları iletmeyi amaçlayan yazı tipi stilini, görünümünü ve yapısını içerir.

İyi tipografi, güçlü bir görsel hiyerarşi oluşturacak, web sitesine grafik bir denge sağlayacak ve ürünün genel tonunu belirleyecektir. Tipografi, kullanıcılarınızı yönlendirmeli ve bilgilendirmeli, okunabilirliği ve erişilebilirliği optimize etmeli ve mükemmel bir kullanıcı deneyimi sağlamalıdır.

Renk Paleti: Doğru renk kombinasyonlarını seçmek, başarılı bir web sitesi oluşturmak için çok önemlidir. Doğru renk şemasına sahip olmak, izleyiciler tarafından iyi karşılanan profesyonel, yüksek kaliteli bir iş için çok önemlidir. Misal web siteniz izleyicilerine çekici gelmiyorsa, sayfanın içeriğini gözden kaçıracak, hatta siteden tamamen ayrılacak ve daha cazip bir alternatifi tercih edeceklerdir.

İkonografi: Kullanılan sembolleri ve bunların ne anlama geldiğini veya sembolize ettiğini ifade eder. Bir konuyu veya bir fikri basit, tanınabilir bir grafikte özetler.

Firmanızın logosundan sonra işletmenizin tonunu ve hissini yansıtan ilk görsel unsur olduklarından, ikonlar kurumsal kimliğinizde büyük bir sorumluluk taşır. Simgeler, kurumsal kimlik oluştururken genellikle göz ardı edilir, ancak marka tanınırlığı için büyük bir potansiyele sahiptir.

Görsel: Beynimiz görüntüleri metinden çok daha hızlı yorumlayabilir, bu nedenle görseller bir ürünü, hizmeti veya markayı anında iletebilir. Ek olarak, görüntüler bir açıklama veya hikayeye derinlik ve bağlam verir ve tek başına yazmaktan çok daha sürükleyici bir deneyim sağlar.

Doğru görüntü önemli bir mesaj taşır; müşterinin dikkatini çekmeli, onları bilgilendirmeli ve onları değerli bir ödeme yapan müşteriye dönüştürmeye yardımcı olacak kadar meşgul olmalıdır.

Yerleşim: Broşür veya diğer reklamcılık yöntemleri gibi görsel bir ekran oluştururken düzen çok önemlidir. Yerleşim kılavuzunu değerlendirirken, oluşturduğunuz tüm kurumsal kimlik öğelerini göz önünde bulundurmanız ve bunları sergilemenin en iyi yolunun ne olacağını düşünmek gerekir.

Kurumsal Kimlik Tasarımı İçin Neler Yapıyoruz?

  • Logo
  • Kurumsal slogan
  • Kartvizit
  • Broşür
  • Antetli kâğıt
  • Katalog
  • Posterler / el ilanları
  • Giyim, araç, cam vb. üzerine markalama

gibi firmanızın tüm görsel yüzünü oluşturan reklam ve grafik tasarımı çalışmaları yapıyoruz.

Doğru mecrada yer almak, kendinden söz ettirmek ve hatırlanma değerini kalıcı kılmak giderek zorlaşıyor. Var olan bilindik mecralar yerine yaratıcı mecralar üretebilmek, hedef kitleyle buluşabilmenin temel koşullarından biridir. Bunun için de hedef kitleyi mümkün olduğunca rafine etmek gerekiyor. Markayı yaratmak kadar o markanın iletişimini planlamak da önemlidir. Kreatif bir reklam ajansı olarak 2006 yılından bu yana edinmiş olduğumuz deneyim ve birikimi işimize yansıtıyoruz. Ayrıca mevcut ezberleri bozarak marka ile tüketicisi arasında duygusal bağı kurabilen bir anlayışa sahibiz…

//pius.com.tr/wp-content/uploads/2019/08/logo2.png