Matbaa yazı, fotoğraf ya da usulleri, kağıt, deri, kumaş gibi malzemeler üstüne hususi bir surette basarak çıkaran ve birden oldukça nüsha haline getirilmesini elde eden makine yada sistem. Baskı cihazı diye de öğrenilen matbaa, Arapça asıllı bir kelimedir. Basım evi, basım yeri, baskı cihazı benzer biçimde anlamlarda kullanılmaktadır.

Matbaanın ilk kez kullanılması Uzakdoğu’da başlamıştır. İlk basımevi, ağaç oyma tekniği kullanarak, M.S. 593’te Çin’de kurulmuş, ilk matbu gazete de M.S. 700’de Pekin’de çıkmıştır.

Modern Matbaacılığın Doğuşu

  1. Asırda Avrupa’da basımcılığın üssü olan Hollanda’da basım tekniği aşırıca gelişmiştir. O yarıyılda hattatlarca yazılan ve hakkaklarca kazılan tahta kalıpların yanı gizeme Harlem kentinde ilk kere tek tek harflerle baskı sınamalarını 1430 senesinde Lourens Janszoon Coster’in yaptığı sanılmaktadır.

Matbaacılıkta baskı: Matbaacılıkta çoğaltama işi genel hatlarıyla üç aşamadan doğar. Öncelikle basılacak işin tasarımı yapılır. Bu aşamada makalelerin ve fotoğrafların bilgisayara aktarılması gerekir.

İnsert & Broşür

İnsert baskı olarak da kullanılan insert kavramı, günümüzde özellikle perakende iş yapan işletmeler için çok ehemmiyetli bir kavram haline gelmiştir. Perakende sektöründe faaliyet gösteren işletmeler genellikle alıcılarına erişmekte zorlanırlar. Ya da başka bir deyişle indirim yaptıkları ya da öne çıkarmak istedikleri mahsullerden alıcıları haberdar etmekte zorlanırlar. İşte bütün de bu noktada insertler şirketlerin alıcılarına erişmelerini basitleştirerek, yapılan kampanyalardan istenilen neticelerin alınmasını sağlar.

Günümüzde firmalar tarafından etkin bir markalaşma aracı olarak kullanılan insertlerin temel amaçlarından bir tanesi de, indirim ürünlerini, bu indirimlerin sürelerini, yapılan kampanyaları ve firma hakkındaki bilgileri müşteriye en etkili ve kısa yoldan ulaştırmaktır.

Katalog Nedir?

Katalog, müesseseleşmiş bir şirketin ya da markanın reklam ve pazarlama emelli olarak hazırlattığı, ürün ya da hizmetleri hakkında bilgileri kapsayan ve muhakkak bir gizeme ile bu bilgilere yer veren broşürlerdir. Bu broşürlerin tasarımları, hedef kitlelerin markayı idrak etme süreçlerine büyük miktarda tesir etmektedir.

Katalog tasarımı, markalar ve firmalar için oldukça önemlidir. Fihrist çalışmalarının galibiyete erişebilmesi için öncelikle hedef kitlelerin usunda yer etmesi, onların dikkatini sürüklemesi gerekmektedir. Bu sebeple, fihrist tasarımlarının ustalıkla yapılması, marka ya da şirket kimliğine uygun olarak planlanması gerekmektedir. Zira fihristler de öteki reklam, tanıtım ve pazarlama mahsulleri gibi markanın bir yansımasıdır.

Katalog Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Katalog tasarımları, ustalık gerektiren bir iştir. Dolayısı ile niyetine erişen; zaferli bir fihrist çalışması için mevzu hakkında bilgi birikimi olan, grafik tasarım programı kullanmayı bilen tasarımcılara hazırlatılmalıdır. Aksi halde, fihrist çalışmalarının galibiyete erişmesi ve hedef kitlelerin alakasını sürüklemesi olası olmayacaktır. Zira fihrist tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken pek çok unsur bulunmaktadır.

Cepli Dosya

Dosya ürünleri arasında iç bölümünde yer alan cep kısmı ile çok kullanışlı bir işle sunan cepli dosya ürünleri, birçok alanda kullanıma sunulur. Belge depolama kısmı ile özellikle iş için gerekebilecek bir ofis malzemesidir. Belirli ölçülerde üretilebilen cepli dosyaların, firmaya ait olduğunu belli edecek tasarımlar ile zenginleştirilmesi de baskı firmaları tarafınca kolayca yapılır. Cepli dosyalar bununla birlikte sunum dosyası olarak da bilinir ve sunum belgelerinin bir arada yer almasında destek verir. Bir firmayı öbürlerinden ayırma konusunda, cepli dosyanın tasarımı ve kullanımı etken olacaktır.

Cepli Dosyaların Tasarımı ve Basımı

Firma ya da kişiler için kullanılacak olan cepli dosyaların, kesinlikle hitap ettiği kesime ve tanıtımını sağlayacağı şirket bilgilerine nazaran düzenlenmesi doğrusu tasarlanması kalite ve görsellik açısından en doğrusudur. Cepli dosyaların çoğu zaman ön yüzü üzerinde şirket logoları, çarpıcı sözleri ve firmaya ilişkin olması gereken bilgiler yer alabilir. Bununla birlikte bir sunum dosyası olarak kullanılacaksa, sunuma dair bilgiler de üstüne eklenebilir. Cepli dosyanın üretiminde kullanılacak renkler kesinlikle şirket ve hizmet alanı ile alakalı renklerden oluşturulmalıdır.

Bloknot

Bloknot defter, not alma ihtiyacına karşı tasarlanmış olan ergonomik bir not alma defteridir. Günlük hayatta evde yahut ofiste her vakit not almanız gerekebilir. Bu yüzden her zaman önemli bilgileri not edebileceğiniz ve bununla beraber yanınızda taşıyabileceğiniz bloknot defterleri tercih edebilirsiniz.

Bloknot defterler kullanım emelinize bakılırsa değişik ebatlarda ve kullanım özelliklerinde üretilebilmektedir. Ayrıca şirketiniz için bu defterleri promosyon mahsulü olarak da kullanabilirsiniz. Firma tanıtımı, şirket reklamı yahut promosyon ürünü olarak müşterilerinize ve potansiyel müşterilerinize verebilirsiniz.

Yoğun ve toplumsal iş hayatı olan kişiler yahut öğrencilerin her an not alması gerekebilir. Ayrıca konutta da alışveriş listesi yapılacak veya muhtelif notlar alınabilecek pratik bir ürün seçim etmek istiyorsanız bloknot defterleri seçim edebilirsiniz.

Bloknot Defter Çeşitleri

Not almayı pratik hale getiren, yaşamınızı basitleştiren ehemmiyetli bir ürün olan bloknot defterler her lüzuma uygun olarak üretilmektedir. Pius Ajans olarak lüzumunuza müteveccih A4 bloknot, A5 bloknot ve A6 bloknot çeşitlerini üretiyoruz.

Spiralli olarak üretilen bloknot defterler spiral rengi beyazdır.  Kullanım amacınıza nazaran 60 yaprak ya da 90 yaprak üretim yapıyoruz.

A4 bloknot çeşitleri ergonomik yapısı ve arkasındaki mukavva sayesinde not almayı kolaylaştıracak halde tasarlanmaktadır.  Üzerinde marka, firma ve işletmenize ilişik bilgiler ya da logolara yer verebilirsiniz. Tanıtım detaylarını en iyi halde yerleştirerek marka bilinirliğinizi fazlalaştırabilirsiniz.

Kartvizit

Kartvizit, kişileri ya da işletmeleri tanıtmak adına basılan küçük ve yaratıcı formdaki kartlardır.  Yani bir işletmede görev meydana getiren bir personel yahut bir işletme hakkında genel bilgilerin yer aldığı nesnedir. Uzun senelerden beri kurumsal hüviyet ögesi olarak birçok işletme tarafınca kullanılmaktadır.

Günümüzde büyüyen baskı teknikleri sayesinde nitelikli ve yaratıcı kartvizit bastırabilirsiniz.  Kartvizit baskısı için genel hatlarıyla Bristol ismi verilen bir karton kullanılır.  Bu mamuller şahsınız ve işletmeniz için müşterilerinizin gözünde yaratacağı ilk algı olması adına önemlidir.

İşletmenizin kültürüne müsait bir kartvizit kâğıdı seçmeli ve kartvizit tasarımını ustalaşmış bir destekle gerçekleştirmelisiniz.  Kartvizitinizin standardını ortaya koymada tasarımı ve kâğıdının kalitesi de önemlidir.

Kartvizit Neden Önemlidir?

Kartvizitin en ehemmiyetli işlevi firmanızla potansiyel alıcılarınız arasındaki irtibatı sürdürülebilir kılmasıdır. Bir buluşmada, organizasyonda, eğitimde ya da günlük yaşamda tanıştığınız şahıslara firmanız hakkındaki bilgi vermek ve usta kalmanızı sağlayacak somut bir ürün sağlayabilmek ismine kartvizit ehemmiyetlidir.

Kartvizit takviyesiyle karşı tarafla ilişki kurarak bir iz vazgeçebilirsiniz. Kartvizit müesseseleşmiş kontak ve iş ilişkisi ismine büyük fayda sağlar. Aynı zamanda hedef kitlenizin üzerinde marka bilinilirliği ismine de önemli bir vasıtadır.

İş hayatında çok ufak bir teferruat olsa da kartvizit size saygıdeğerlik kazandıracaktır. Karşılıklı bir iş ilişkisinde karşıdaki firma ya da bireye kartvizitinizi vermediğinizde haysiyetiniz yaralanabilir. Bu sebepten ötürü müessese anlamında kartvizitiniz kesinlikle olmalıdır.

//pius.com.tr/wp-content/uploads/2019/08/logo2.png